Cliëntondersteuning

Heeft u zich aangemeld bij de gemeente met een ondersteuningsvraag en vindt er een gesprek plaats? U kunt iemand vragen u te helpen bij het voorbereiden van dit gesprek en om samen met u dit gesprek te voeren. Dit kan iemand uit uw naaste omgeving zijn, zoals uw partner, een familielid of vriend. Heeft u meer ondersteuning nodig dan een naaste kan bieden? Dan kunt u gratis gebruik maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner.

Wat doet een cliëntondersteuner

Een cliëntondersteuner begeleidt u bij uw vraag aan de gemeente. Vooraf om uw vraag en situatie duidelijk te krijgen. Of om een persoonlijk plan te maken. En tijdens het gesprek om u te ondersteunen bij het stellen van uw vraag. De cliëntondersteuner geeft u toelichting en uitleg, denkt met u mee, helpt u bij het stellen van vragen, het bedenken van oplossingen en het maken van keuzes. Ook als u niet tevreden bent over het besluit van de gemeente, denkt de cliëntondersteuner met u mee.

Gecertificeerd

Deze Clientondersteuning wordt verzorgd door gecertificeerde KBO leden, die jaarlijks bijgeschoold worden.

Waar vindt u cliëntondersteuning

U kunt de cliëntondersteuners in onze gemeente bereiken via het secretariaat van de Kring KBO. Telefonisch via 0485-452439 of via KBO-Secretaris-KringMill@outlook.com. Of neem persoonlijk contact op met onze cliëntondersteuners.

  • Maria Kuppen: 0486-475159
  • Toos Lange-Vloet tel: 06-23897456
  • Albert de Maeyer tel: 0486-431442

U kunt ook gebruik maken van de hulp van MEE Noordoost-Brabant via telefoonnummer 041-3334733 van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 12:30 uur.